Nieuws


De Stentor Dinsdag 22 september 2015

street view fotograaf Stentor

14 september 2015

Virtueel cadeau voor stad Nijkerk

NIJKERK – Henry Hamstra van Hmedia is sinds kort Street View | Trusted fotograaf van Google. Om de inwoners van Nijkerk en zijn potentiële clientèle een indruk te geven wat 360 fotografie daadwerkelijk inhoudt, heeft hij een cadeau voor de stad Nijkerk en haar inwoners verzorgd in de vorm van een virtuele wandeling door het stadspark. Iedereen die via Google naar ‘stadspark Nijkerk’ gaat krijgt deze virtuele wandeling door het park te zien.

Het zal ongetwijfeld een stimulans zijn om ook eens in het echt de schoonheid van het stadspark te beleven. In Nijkerk zijn al vele winkels, horeca en kantoren te zien in virtual reality via www.bekijkhetin360.nl

Algemeen Dagblad 15 september 2015

persbericht AD

 

 

HMEDIA BEKIJKT HET IN 360……..

Een kijkje aan de binnenkant van bedrijven? Het kan!
Hoe staat het eigenlijk met uw internetstrategie?

Een belangrijk onderdeel hierin is Google Maps Business View. Een virtuele rondleiding door uw bedrijfspand op basis van Street View technologie. Het geeft niet alleen de  mogelijkheid om uw
organisatie te laten zien, het verbetert ook de zichtbaarheid in Google zoekmachine.

Mensen een kijkje bieden aan de binnenkant van uw bedrijf maakt ze nieuwsgierig. De inrichting van de winkel, de sfeer van uw restaurant of een onderdeel van uw productassortiment kunnen mensen uitnodigen een fysiek bezoek te brengen.
Ook kunnen bedrijven zich met een virtuele tour beter presenteren in diverse online diensten. Denk dan aan Google Maps, Google+, Google zoekmachine, social media en de eigen website. De stap om contact te leggen wordt opeens een stuk kleiner.

Wat doet Henry Hamstra?

Henry is Gecertificeerd Google Vertrouwde Fotograaf.
Hij fotografeert bij bedrijven, winkels en horecagelegenheden het interieur 360 graden in de rondte. Het is in feite niets anders dan Streetview, maar dan binnen. En hij maakt detailfoto’s voor Google Maps Business View.

Google Vertrouwde Fotograaf

Bij zijn werk als Google Vertrouwde Fotograaf moet hij zich houden aan diverse strenge eisen van Google. Gezichten van mensen en kentekenplaten van auto’s mogen niet herkenbaar in beeld. Voor het maken van één panorama-foto wordt vanuit vier hoeken gefotografeerd. Om de negentig graden worden drie beelden gemaakt: normaal, onder- en overbelicht, zodat de panorama’s in HDR gemaakt kunnen worden. Het statief staat altijd verticaal en horizontaal waterpas op een vastgestelde hoogte. En de lens van de camera is een zogenaamde ‘fisheye’, een 8 mm bolle lens, waardoor er diepte in het panorama ontstaat. Deze voorschriften zijn van belang vanwege de software die Google wereldwijd gebruikt. Henry zorgt ervoor dat de foto’s in Google worden gezet.

HMedia 360
Vanuit zijn bedrijf HMedia 360, gevestigd in Nijkerk, doet Henry dagelijks aan acquisitie om de virtuele tour aan winkels en bedrijven te verkopen.In actie
Volgens Henry helpt de merknaam: ‘Google is vaak een toverwoord bij ondernemers. Als ik vertel wat de voordelen van een 360 graden virtuele tour voor een bedrijf in Google Map Business View zijn, wordt men enthousiast en wil bijna iedere ondernemer het graag hebben.’

Ik heb bijvoorbeeld een lijstenmakerij een bedden speciaal zaak en een opticien voorzien van de 360 view maar ook enkele MC Donalds restaurants en een museum.

De tijd die kwijt is aan het fotograferen wisselt per opdracht. De fotografie neemt natuurlijk tijd in beslag maar het meeste werk gebeurd vanachter de PC met als doel de virtuele tour in Google te kunnen laten zien.